2009. november 16., hétfő







1 megjegyzés:

  1. Először a képeket néztem végig, utánna a szöveget olvastam el majd a kettőt együtt figyeltem meg.
    A szöveg nem tudna a kép nélük élni viszont a képek tudnának a nélkül.Szóval úgy érzem, hogy a szöveg semmi pluszt nem ad képekhez, ami talán egy képes mese lényege lenne, bár ezt csak én gonolom.
    De mégis azért volt egy két plussz a szövegben, például a bátyon meglepődtem, inkább barátra tippeltem, és a vándoron is, mivel a képi ábrázolása sokkal tragikusabb, mint a szövegben.
    Az első képed a legerősebb és a szöveg is nagyon tetszik mellé.Ez a kicsi lány tényleg nagyon magányosnak,szomorúnak, félénknek tűnik. A fal mögötte nyomasztó a bazártságot kelti bennem, mégis a második kép kitágul és megtudom, hogy a város utcáján van. A második kép csak erősíti bennem ezt az érzést a házak írtóan magasak, meglátom a haldokló fákat a város igazán sötét mély bugyraiban van az icipici kislány. Menekülnie kellett a valóságból, nem volt maradása, hiszen az emberek csak bántották őt, ezért az álmaiba kereste a vigaszt. Szép ez a kép, nagyon szines kirí a többi közül. Egy olyan világba álmodta magát, ahol nincsenek emberek, csak állatok és a természet, megnyugtatta őt.
    Ami azt illeti a megpukkatt szó zavar egy kicsit, olyan írónikusnak hangzik, mintha kinevetnék az essőt.
    A 4. képen amint írtam is nagyon meglepődtem, hogy a bátyja, én nem vagyok annyira jóban a tesómmal, hogy egy egész éjszakát át tudjunk beszélni, lehet ezért nem érthetem meg vagy a mese vázlatossága miatt, hogy miért álmodott , és miért változott meg a tisztás...
    Várjcsak most jutott eszembe, talán azért, mert a tesója reményt adott neki, visszahúzta a valóságba. Rég nem érezhette az emberek kedvességét, figyelmét és most a bátyja megadta neki ezt. Igen, rről van szó. Boldog volt egy éjszakára, nem kellett újra elmennie az álom világába ahoz, hogy jól érezze magát.
    Az 5. kép félelmetes, van egy csáth géza novella még régebben olvastam arról szólt, hogy volt egy kis diák és megjelent elötte egy szőke lány ...aztán amikor másodszorra is megjeletn kezébe volt a kis diák legdrágább kincsei ólom puskája, katonája. A kisfiú utána ment, hogy tolvaj...de a kislány ránézett kék szemeivel, és mondta most mennünk kell és kézen fogta...elvitte...
    Ezt csak azért mondtam el, mert amikor elsőre megnéztem a képediet az jutott eszembe, hogy eljött a kislányért a halál. Akár hogy hívhatjuk, szőke kislány vagy vándor. Ráadásul a szavaid is nagyon arra utalnak ennél a szövegnél, GyERE,Karon Fogta, mutatok VALAMIT,ijesztőnek hangzik. A képed csak erősítette bennem ezt az érzést.
    Ahogy tovább olvastam, már nem annyira éreztem ezt. A képed viszont ezt éreztette velem. mintha a lány még sötétebb helyre ment volna mint a valóság. Az utolsó kép a legellentétesebb a szöveggel, hiszen a lány látja a manók tisztásait (ez az ami a 3.képen szó van?)sűrű erdőket, viszont az ábrázolás, sokkal sötétebb, ijesztőbb, lehet hogy a mélység miatt?
    Ne haragudj ha félre értelmeztem volna.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.