2009. november 2., hétfő













5 megjegyzés:

  1. Az első, amit észrevettem, hogy a hasonló témájú „kísértések” (drog, szex, kaja) külön-külön képet kaptak. Emiatt nem tudom általánosan értelmezni, hanem csak rád vonatkoztatva.
    Ettől függetlenül azért csoportosítottam és ebből az látszik, hogy túlnyomó többségben azok a dolgok kísértenek, amik szerintem egyfajta „valóságelkerülést” céloznak meg (drogok: cigi, sör, spangli, bogyó; fokozott ízérzékelés: csipsz, csoki, meki; kényelem/pihenés: internet) Ezek függőség kialakulásához vezethetnek, ebben áll a kísértés.
    Aztán, a sorrend, érthető, azt hiszem a feléig (internet) viszonylag könnyű engedni, kisebb a tétje, sőt manapság talán már néha úgy is tűnhet nincs. Könnyű átlibbenni a határon, amíg még kísértésnek tűnik a dolog, s ahonnan már csak egy rossz szokás, ami felett szemet hunyhat az ember.
    A második felében, már olyan dolgok bukkannak fel (kábítószer, szexualitás, gyilkosság/öngyilkosság) ahol a tét emelkedik. Ezek hangsúlyosabban befolyásolnak. Nagyobb élményt váltanak ki, s így a döntés, hogy enged e nekik az ember, határozottabb következményekhez vezethet (persze ez az első felére is igaz, ha mértéktelenségről van szó, de ahogy ismerlek, nem).
    Az alma, az eredendő bűn, az első emberpár bűnbeesése, a tudás fájáról való evés. Azért nem értettem először, hogy miért a végén van, mert ez ugye az alap, ha nem szerezzük meg a tudást a nemiségről, stb. akkor maga a kísértés sem létezne.
    Aztán az jutott eszembe, hogy azért tetted a végére, mert végigjárod a kísértéseket, és amikor már mindennek engedtél, akkor válsz igazán bűnössé, akkor találkozol az „ördöggel”, és akkor árulod el igazán az „istenedet”. Amikor már nincs kísértés, nincs ellenállás. Így válik a kísértés kísértéssé.
    Amikor próbáltam megfogalmazni magamnak, hogy mit jelent a témánk, arra jutottam, hogy ez egyfajta kibillent egyensúlyi állapot, amikor az ember izgatott lesz, és akar. Hívogat valami ürdüng, és azért az, mert tudod, hogy valami nem stimmel, „bűnt” kell elkövetned. Tudod, hogy valamilyen szempontból rosszat akarsz tenni, ezért ellenállás, hezitálás van benned, de mégis akarod, (legalábbis nálam így működik). Szóval valami izgalmas dolog van kilátásban, ami tulajdonképpen szükséges, és jó, annak ellenére hogy a következményei negatívak is lehetnek. Na, szerintem az almád magát a kísértést fogalmazza meg. Hogy vágysz az olyan helyzetre, amikor kísértésnek vagy kitéve.
    ???

    VálaszTörlés
  2. azt nagyon jól írtad, hogy átfordul ez az egész méghozzá a extasy tablettánál, ezt te nem tudhattad volna, mert csak én tudom hogy onnantól kezdve egyik kísértésnek se adtam, pont azért mert nagy a tétje...túl nagy árat kell fizetni azért ha belekóstolsz...ezért félelmemből kifolyólag sokkal innkább tartom magam mintsem hogy adjak ezeknek a kísértéseknek, ugyan akkor már találkoztunk vele, sok sok ember találkozott ezekkel...és úgy gondolom hogy kísért minket a levegőben van, bármikor megtehetném, hogy kemény droghoz vagy fegyverhez nyúlok, az első képek még az elején azokhoz nagyon könnyű hozzá jutni, legálisak...az utolsók már nehezebbek de mégis megtehetem...na szóval ahogy haladunk lefelé a bogyótól ...onanntól nem adok a kísértésnek és az alma az amit utoljára szakítanék le a fáról annak van a legnagyobb súlya és következménye elöbb ölném meg magam minthogy az emeberiségre ilyen súlyt mérjek...

    VálaszTörlés
  3. Én biztosan leszedtem volna az almát. Ennyit tudok.
    Az embereket szerintem pedig nem kell sajnálni. Úgy döntenek, hogy tudni akarnak, mert vagy hülyék, annak hisznek, aki épp odaáll eléjük (kígyó), és nem gondolnak bele abba, amit előtte hallottak, mert nem is tudják, hogy amit tesznek az „rossz” hisz csak onnantól képesek erre, hogy megeszik az almát. Vagy pedig unják az idilli édeni életet, mert semmi tűz, semmi vad szex, semmi fájdalom, nincs tét, csak Isten kis fincsi teremtményei, egy stagnáló létben.
    A másik pedig, hogy ha jól használják a tudást, amit szereztek, akkor akár vissza is térhetnének, és idővel az örökélet fájának gyümölcséből is ehetnének.
    Mindemellett nem hiszek ebben a történetben, inkább valami hasonlatként tekintek rá, viszont érdekelne, hogy tulajdonképpen mit jelent neked az alma? Mi a súly, amit nem mérnél az emberisére? Nem akarod a tudást? Mért jobb csukott szemmel járni? Kevésbé fájdalmas?
    Szerintem színesebb az élet, ha bejárunk egy utat, megdolgozunk magunkért és megéljük a megélhető dolgokat. Hogyha megszenvedünk azért, hogy valamit létrehozzunk vagy, hogy akit szeretünk az szeretve maradjon.
    Magunknak csinálunk ide poklot, nem a „Sátán” viszi el a lelkünket.

    VálaszTörlés
  4. Semmit nem érzek a tudásból ami az almával járna, bár nem tudom milyen lenne, sajnos ezt a lehetőséget nem hagyták meg nekem...ha a bibliát nézzük (én se hiszek benne) mindig itt van a levegőben, ezt tartjuk a "szak könyvünknek" akárhova nézek megjelenik, nem tudok elszakadni tőle, nem tudom lerombolni azt amit felépítettek...
    Szóval amint írtam is nem érzem azt, hogy nyertünk volna bármit is az alma leszakításával...
    Csak azt az 5 fő büntetést tudom látni, ami megtörtént velünk...nem éri meg...
    Az egyik tanárom kérdezte tőlünk lányoktól, hogy ki akarja ezt az 5 büntetés?(1,fájdalommal szülni,2 két kezünkkel dolgozni, 3 utódaink elfogyasszák a felesleget, 4 halandóság, 5 a nő alárendelt a férfinak)neked ez kell?jó érzés ebben élni?
    másrészt úgy gondolom, ha a paradicsomba maradtunk volna, mindent megtehetnék, kivéve a tiltott fáról leszakítani a gyümölcsöt....
    A kísértés iszonyú nagy ezért rajzoltam meg erre a témára...nem azt mondtam, hogy nem szakítanám le, hanem ez lenne a legutolsó kísértés aminek megadnám magam.
    Az almának van a legnagyobb hatalma ráadásul nem csak magamat hozom rossz helyzetbe ezzel, hanem az egész emberiségre terjed ki a büntetés ami az almával jár…az alma szimbólikus, ha lehetne más aminek ekkora hatalma van azt festettem volna meg, de nincs …főleg, aminek mindenki tudja a jelentését…

    VálaszTörlés
  5. Az van írva ebben a történetben, hogy az alma megevése által az ember megismeri a jót, és a rosszat és egy lesz „közülünk”, mondja neki Isten. Szerintem ez azt jelentheti, hogy képes tisztában lenni önmagával, döntéseivel, nem csak éli az életet hanem választások sorozatával szembesül, képes alkotni, rendszereket építeni a tudására, mint a matematika, biológia, stb., kinyílik a szeme. Tehát kétlem, hogy semmit sem éreznél belőle.
    A „büntetések”, mert nem tudom elképzelni, hogy Isten annyira kicsinyes legyen hogy a naiv teremtményeit ilyen súlyos dolgokkal sújtsa, csak mert nem hallgattak a szavára, inkább következményei ennek a tudásnak. Azelőtt is meglehettek ezek az embernek csak nem fájt miatta a feje, mert nem fogta fel. Isten pedig dühében elárulja nekik.
    1. Hallottál már anyát a gyermeke születéséről beszélni? Mert nekem elmondások alapján, valami mágikus pillanatnak tűnik a dolog, ahol a fájdalom csak megsokszorozza a örömöt, amikor végre a karjába adják és egyikük sem ezt emelte ki. Aki beszélt róla, az azt mondta, hogy azonnal elmúlt miután a kölök kijött és csak valami mámor maradt, boldogság. Nem gondolod, hogy ez a fájdalom súlyt ad annak, hogy új életet tolsz ki magadból? Nekem kell.
    2. Nem szeretnél két kezeddel dolgozni? Ezt, hogy értsem? Csak ülni és bambulni, míg angyalkák etetnek? Amúgy ne félj, nemsokára mindenre lesz egy eszköz meg egy gomb. Meg sem kell mozdítani a kezünket.
    A 3.-at nem értem.
    4. Na jó, meghalni én sem szeretnék, de biztos a mennybe jutok, úgyhogy mindegy. Amúgy meg szerintem, ebben a témában is csak a tudat szabadult rá az emberre.
    5. Erről meg már beszéltünk, szóval én nem érzem magam alárendeltnek, csak akkor, ha hagyom. Egyébként pedig nem is ez van leírva, hanem: „Vágyakozni fogsz férjed után, ő azonban uralkodni fog rajtad.” Manapság azért, ez már nem egészen így van. Sokkal több olyan pár kapcsolatot láttam, már amelyik egészséges és tartós, ahol társként kezelték egymást a felek, az alá-fölérendeltségi viszony pedig nem a nemi hovatartozáson múlt. Én személy szerint még szeretem is, ha vágyhatok a másik után, és tudom, hogy nem maradéktalanul az enyém, meg ha érzem hogy van hatalma felettem, nem tudom csak úgy semmibe venni. Ezekből sok játék, izgalmas hullámhegyvölgy alakul, és az igazi összetartozás, már ha van olyan, attól csak erősebbé válik, ha nem könnyű. Ezen kívül a kibaszott embereknek ki kéne már lépni a hülye szerepeikből. Ó én elsősorban nő vagyok, én macsó, én meg magyar, én meg művész, én meg karosszérialakatos, én meg ember bazmeg! (a bazmeg nem neked szól)
    Na, azt is írtad még, hogy előbb lennél öngyilkos, minthogy leszedd az almát. Hm… Tényleg nem akarok kötözködni, de akkor hogyan? Illetve abban a helyzetben, Édenben, ez eszedbe sem juthatott volna tekintve, hogy elméletileg csak az alma megevés után halandó az ember.
    El fogom olvasni most már az egész Bibliát, aztán elmegyek sátánistának:D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.